Translate 翻訳

1/19/2020

SFV Bonsai Club  盆栽クラブ 2020年1月18日 特別行事 松の木・植樹祭など 報告

SFV Bonsai Club  盆栽クラブ 2020年1月18日 特別行事 松の木・植樹祭など 報告

   On January 18, 2020 Saturday at 11:00 AM, we had Pine Tree Planting Ceremony at JACC Pacoima Parking lot , in front of Pine Tree, which we, SFV Bonsai Club members and voluntary helpers from JACC and school helper planted on last August and September.

   Just one pine tree, but it was a hard job to move tree and plant on the spot old tree was there. But without any injuries, we (Bonsai members and voluntary helpers) succeeded to plant.

   So, to appreciate our job and make official ceremony of Tree Planting, we, Bonsai Club members were invited and total 10 members attended.

   It was simple ceremony and good.
We enjoyed simple ceremony and after finished safely, we were invited to have Luncheon at big hall.

   We were told that we were supposed to join Meiji Club New Year Party and basic fee of $25 each was paid by JACC already. We were suppose to enjoy lunch and some entertainments.

   And indeed, it was very good. Food was OK and many women with beautiful Kimono danced Odori around our tables.

   Meiji Club, which was created long time ago when Meiji era born Japanese American were members of Meiji Club, but now, I think all members were Showa born. But since all were born from Meiji parents or Grand parents, they can still have Meiji related Club now.

We enjoyed ceremony and luncheon and promised to meet at next week Bonsai Club New Year Party.

01/19/2020        S. Murata
ーーー   ---   ---
 2020年1月18日 土曜日、予定されたJACCの松の木植樹祭典にSFV Bonsai Club メンバーの有志10名が参加、去年の8月と9月の苦労の成果が、無事、枯れないで立っているのを確認して、素朴なTape cut Ceremonyを楽しみました。

 会長がクラブを代表してあいさつを行い、テープ・カットは盆栽クラブ創立のマスター・大先生が行いました。

 そのあと、ランチャンだということで、室内ホールに移動し、時間になるまでメンバーと話し合いながら待ちました。きれいな着物を着た女性がたくさんいて、また踊りを見せてもらえるのだと楽しみでした。

 Lunchは幕の内弁当で先週のJACC60年式典でのランチより楽しそうでした。

 ちゃんと本格的に予定通り明治クラブの式典行事が進行し、新しい会長の紹介や2020年で85歳になる人たちのお祝いと紹介もおこなわれ、新年祝賀会は予定通り滞りなく進行しました。

 85歳ということは、やはり昭和生まれ。

 私は10時半にJACC会場に着き、Luncheon Partyの途中、2時半までこの日の行事をエンジョイしましたが、個人的な予定があるので、2時半にほかの皆さんとともに退場しました。

 先週に、60年祝賀パーティーで見たはずの着物を着た女性を何人も見たので、彼女たちは着物を着るチャンスをエンジョイしているのだろう、それはいいことだと思いました。盆栽メンバーの女性も、日本語学校で日本語を勉強しただけでなく。着物を着、踊りも14年ほど習っていたとのことで、これは親がしっかりしているから身に着けることができたわけで、すばらしいことだと、私の日本語文化論(拙著 「寺子屋的教育志向のなかから」で展開)の正しさを確認することにもなりました。


村田茂太郎 2020年1月19日


8月9月に植樹・整形したPineを見るSFV Bonsai Club創立者・マスター・大先生

JACC会長と話し合うマスターそしてチーフ


立派な写真班がいて安心

盆栽マスター、クラブ会長そしてJACC会長など


主要メンバー勢ぞろい しかし盆栽クラブからはマスターと会長だけが写真にポーズ


明治クラブ新年祝賀会に盆栽メンバー10人は無料で招待され、会の進行をエンジョイ

私は彩のある料理が盛られた幕の内弁当が大好き。良かった!









No comments:

Post a Comment